مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از افتتاح ۲۳۲ مدرسه ۸ سالن ورزشی و ۴ استخر در هفته دولت امسال خبرداد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصادی مشهد عمران، سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری اعلام برنامه های هفته دولت افزود: در آستانه هفته دولت حدود هزارو ۱۰۰ کلاس درس و ۲۱۰ اتاق بهداشت راه اندازی می شود.
وی گفت: ۱۰۰ کلاس درس تربیت بدنی، ۸ سالن ورزشی و ۴ استخر در قالب پروژههای هفته دولت افتتاح میشود.
شوشتری از رونمایی خدمات گروههای جهادی در هفته دولت خبر داد و افزود: این گروههای جهادی در قالب گروه های فنی، بسیج دانش آموزی و طرح شهید عجمیان در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.
وی اظهار کرد : اولین مرکز مشاوره حل اختلاف خانوادگی زوجین فرهنگی در هفته دولت به همت معاونت پرورشی افتتاح می شود.
شوشتری گفت: در سال تحصیلی گذشته ۱۳۰زمین چمن مصنوعی به سرانه ورزشی استان اضافه شد و میزان تامین سرانه زمین ورزشی به ۴۰۰درصد افزایش پیدا کرد و در سال گذشته هزارو ۹۰۰ کلاس درس به سرانه آموزشی اضافه شد.
مدیرکل آموزش و پرورش به تجهیز هنرستانهای استان اشاره کرد و گفت: کاروانهای تجهیزات ورزشی در ۷هزار و ۳۰۰مدرسه به ارزش ۲۵میلیارد تومان ارسال و پنج کاروان تجهیزات هنرستانی هم به ارزش ۸۰میلیارد تومان را به هنرستانهای استان کردیم و تلاش میکنیم ۲ کاروان در هفته دولت ارسال کنیم.
شوشتری اظهارکرد: توسعه متوازن رشته های فنی در دستورکار داریم و ۴۶.۵ درصد دانش آموزان استان به رشتههای فنی هدایت شدند.
وی از انعقاد قرارداد تاسیس ۱۲ هنرستان درکنار صنعت خبرداد و افزود: در سال اینده این تعداد را به حدود ۳ برابر برسانیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همکاری خیرین مدرسه ساز برای تامین اعتبارات ساخت مدارس در سال جاری به ۳۰۰ میلیارد تومان می رسد و این مشارکت همواره بین ۲۰ تا ۲۵ درصد اعتبارات را شامل میشد که تلاش بر این است که در سال جاری این عدد را به ۳۰ درصد برسانیم.
وی از جذب ۹هزار آموزگار و دبیر در سال جاری خبرداد و گفت: حدود ۴هزار نفر از نیروهای بازنشسته در سال تحصیلی جاری به خدمت ادامه میدهند و حدود هزار نفر مربی پرورشی سهم استان از آزمون استخدامی پیش روست که باتوجه گستردگی خراسان رضوی، عدد بسیار کمی است و برای افزایش آن درخواست می دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان طرح مولد سازی آموزش و پرورش را طرحی بدیع و سودآور از لحاظ استفاده از فضاهای آموزشی غیرقابل استفاده برای کمک به مدارس دانست و افزود: کارشناسان اقتصادی آموزش و پرورش مشغول شناسایی و ارزیابی این فضاها و ظرفیت ها هستند.
شبنم مقدم