• درباره ما
  • تبلیغات
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • تماس با ما
چهارشنبه, مرداد ۲۹, ۱۴۰۴
پایگاه خبری مشهد عمران
تبلیغات
  • صفحه اصلی
  • همه اخبار
    • همه
    • اجتماعی
    • اقتصادی
    • انرژی
    • رپرتاژ
    • زیارت
    • سایر خبرها
    • عمرانی
    • فرهنگی هنری
    • فناوری
    • گردشگری
    • محیط زیست
    • منابع طبیعی و آبخیزداری
    ایجاد شهرک های صنفی دردستور کار هیئت مدیره جدید اتاق اصناف مشهد

    ایجاد شهرک های صنفی دردستور کار هیئت مدیره جدید اتاق اصناف مشهد

    رییس کمیته امداد شهرستان تایباد: ۷ پنل خورشیدی ایجاد شده برای مددجویان کمیته امداد تایباد به شبکه سراسری برق متصل شد

    رییس کمیته امداد شهرستان تایباد: ۷ پنل خورشیدی ایجاد شده برای مددجویان کمیته امداد تایباد به شبکه سراسری برق متصل شد

    همراه با پذیرش الکترونیکی معاینه فنی حافظ، تنظیم باد رایگان نیز انجام می‌شود

    همراه با پذیرش الکترونیکی معاینه فنی حافظ، تنظیم باد رایگان نیز انجام می‌شود

    تجهیز ۱۳۷ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی و آماده‌سازی هزاران تن اقلام ضروری برای دهه آخر صفر

    تجهیز ۱۳۷ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی و آماده‌سازی هزاران تن اقلام ضروری برای دهه آخر صفر

    توزیع بیش از۱۱۰۰ تن کالای اساسی درشهرستان مشهد مقدس

    توزیع بیش از۱۱۰۰ تن کالای اساسی درشهرستان مشهد مقدس

    آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از امروز به مدت ۶ روز

    آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از امروز به مدت ۶ روز

    برچسب های پرطرفدار

    • یادداشت ها
    • فیدهای خبری
    بدون نتیجه
    مشاهده تمام نتایج
    پایگاه خبری مشهد عمران
    • صفحه اصلی
    • همه اخبار
      • همه
      • اجتماعی
      • اقتصادی
      • انرژی
      • رپرتاژ
      • زیارت
      • سایر خبرها
      • عمرانی
      • فرهنگی هنری
      • فناوری
      • گردشگری
      • محیط زیست
      • منابع طبیعی و آبخیزداری
      ایجاد شهرک های صنفی دردستور کار هیئت مدیره جدید اتاق اصناف مشهد

      ایجاد شهرک های صنفی دردستور کار هیئت مدیره جدید اتاق اصناف مشهد

      رییس کمیته امداد شهرستان تایباد: ۷ پنل خورشیدی ایجاد شده برای مددجویان کمیته امداد تایباد به شبکه سراسری برق متصل شد

      رییس کمیته امداد شهرستان تایباد: ۷ پنل خورشیدی ایجاد شده برای مددجویان کمیته امداد تایباد به شبکه سراسری برق متصل شد

      همراه با پذیرش الکترونیکی معاینه فنی حافظ، تنظیم باد رایگان نیز انجام می‌شود

      همراه با پذیرش الکترونیکی معاینه فنی حافظ، تنظیم باد رایگان نیز انجام می‌شود

      تجهیز ۱۳۷ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی و آماده‌سازی هزاران تن اقلام ضروری برای دهه آخر صفر

      تجهیز ۱۳۷ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی و آماده‌سازی هزاران تن اقلام ضروری برای دهه آخر صفر

      توزیع بیش از۱۱۰۰ تن کالای اساسی درشهرستان مشهد مقدس

      توزیع بیش از۱۱۰۰ تن کالای اساسی درشهرستان مشهد مقدس

      آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از امروز به مدت ۶ روز

      آغاز عملیات گسترده پاکسازی مبادی ورودی مشهد از امروز به مدت ۶ روز

      برچسب های پرطرفدار

      • یادداشت ها
      • فیدهای خبری
      بدون نتیجه
      مشاهده تمام نتایج
      پایگاه خبری مشهد عمران
      بدون نتیجه
      مشاهده تمام نتایج
      • صفحه اصلی
      • همه اخبار
      • یادداشت ها
      • فیدهای خبری

      مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد : تست گرم فاز یک خط سه مترو  مشهد به 3800 میلیارد تومان اعتبارنیاز دارد

      آذر ۲۴, ۱۴۰۲
      مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد : تست گرم فاز یک خط سه مترو  مشهد به 3800 میلیارد تومان اعتبارنیاز دارد

       

      مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: ست گرم فاز یک خط سه مترو  مشهد به 3800 میلیارد تومان اعتبارنیاز دارد.

       

      به گزارش پایگاه خبری اقتصادی مشهد عمران، کیانوش کیامرز، مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده  با سرعت بخشیدن به کار، پایان امسال تست گرم فاز یک خط سه مترو را انجام  می شود که این کار به 3800 میلیارد تومان اعتبارنیاز دارد.

       

      کیامرز افزود: در مجموع برای مشهد چهار خط به طول 84 کیلومتر و 84 ایستگاه تعریف شده و در طرح جامع جدید ترافیک مشهد اصلاحاتی در خطوط مترو ایجاد شده است .

       

      وی با بیان اینکه خط یک قطار شهری مشهد به عنوان یکی از کامل ترین خطوط ایران از لحاظ فنی و تجهیزاتی فعال است، افزود: این خط به طول حدود 24 کیلومتر و با 24 ایستگاه حد فاصل انتهای بولوار وکیل آباد تا فرودگاه است.

       

      مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: میانگین روزانه حدود ۱۳۰تا ١۵٠ هزار سفر توسط خط یک انجام می شود.

       

      کیامرز خاطر نشان کرد: یکی از چالش هایی که در خط یک  دارد ، کمبود واگن است زیرا در طرح سی ساله خط یک، ۱۲۰ واگن برای این خط پیش بینی شده بود اما در زمان بهره برداری ۶۰ واگن خریداری شد و اکنون با افزایش میزان سفر با خط یک با کمبود واگن روبرو هستیم که قطعا با راه‌اندازی خطوط دیگر همانند مترو مشهد به گلبهار در این زمینه با مشکل. مواجه می شویم.

      وی با بیان مشخصات خط دو مترو مشهد خاطرنشان کرد: خط دو به طول 14.5 کیلومتر حد فاصل انتهای بولوار طبرسی تا شهرک سلامت دارای 13 ایستگاه و روزانه حدود ١٣٠ تا ١۵٠ هزار سفر توسط این خط انجام می شود.

       

      مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد با بیان اینکه خط دو به جز ایستگاه سلامت که دارای 80درصد پیشرفت فیزیکی است به شکل  کامل درحال بهره برداری است اظهار کرد : برای تکمیل شدن از جمله ایستگاه سلامت به حدود ٢ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازداریم، اما به دلیل کاهش بسیار زیاد کمک های دولتی نمی توانیم این بخش را طی دو سال آینده تکمیل کنیم.

       

      وی گفت: بااصلاحات انجام شده در طرح جامعه ترافیک به مسیر خط دو 7کیلومتر اضافه شده و این خط در مسیر بولوار فکوری ادامه دارد.

       

      کیامرز درباره وضعیت خط سه مترو گفت: این خط به طول 30 کیلومترحد فاصل قاسم آباد تا شهرک ابوذر در حال احداث است که با قیمت های امروز ساخت آن 45هزارمیلیارد تومان تمام می شود،که تا کنون برای آن 6هزارمیلیارد تومان هزینه شده است.

       

      وی افزود:  بیش از 20کیلومتر از مسیر 30کیلومتری خط سه مترو حد فاصل شهرک ابوذر تا شهرک امام علی (ع) حفاری شده  و بیش از8کیلومتر تونل خط سه حد فاصل شهرک امام علی (ع) تا قاسم آباد باقی مانده است.

       

      مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: با توجه به تامین قطعه مورد نیاز دستگاه حفار که به قیمت 30میلیارد تومان خریداری شده دستگاه حفار درحال آماده سازی کامل جهت آغاز حفاری 8کیلومتر باقی مانده که طبق برنامه ریزی 22بهمن آغاز می شود.

       

      کیامرز با بیان اینکه بهره برداری خط سه به سه بخش تقسیم شده اظهارکرد: بخش اول از میدان شهدا تا پایانه امام رضا(ع)،بخش دوم از میدان شهدا تا شهرک امام علی (ع) و بخش سوم نیز از پایانه امام رضا(ع) تا شهرک ابوذر است.

      وی افزود: با توجه به منابع محدود اولویت مدیریت شهری اجرا و بهره برداری فاز خط یک حد فاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) است.

      مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد با بیان اینکه منابع درآمدی به سختی در مدیریت شهری تامین می شود ،خاطر نشان کرد: با توجه پایان حفاری 6کیلومتر تونل فاز یک خط سه، ریل گذاری این مسیر از پایانه امام رضا(ع) آغاز شده است.

      کیامرز با اشاره  به  شکستن رکورد ریل گذاری که در کشور 100 متر در روزخاطرنشان کرد:ساخت ایستگاه سازه اصلی و سازه جانبی ایستگاه‌های میدان شهدا، ایستگاه شارستان، ایستگاه باب الجواد (ع)، ایستگاه دانش، ایستگاه بسیج، ایستگاه ۱۵خرداد و ایستگاه پایانه مسافربری خط سه در حال انجام و معماری ایستگاه‌های باب الجواد(ع) و پایانه مسافربری امام رضا(ع) آغاز شده است.

      مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد گفت: در مجموع ایستگاه‌های میانی فاز یک حدود ٨٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما در بخش تجهیزات عقب هستیم .

      کیامرزبا اشاره به اینکه برای ساخت ایستگاه ها و تجهیز فازی خط سه به ٣ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان اعتبار نیازداریم افزود :از این مبلغ حدود یک هزار میلیارد تومان از محل انتشار اوراق مشارکت تامین شده و از محل همین هزارمیلیارد کار به سرعت در حال انجام است.

      وی اظهار کرد: برای ادامه کار به تامین 2هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم که برای سال آینده از محل اوراق مشارکت مبلغ خوبی درنظر گرفته شده است.

      کیامرز افزود :  طبق هدف گذاری ها فاز یک خط سه را زودتر ازپایان سال 1403 باید تحویل  شود ،لذا به شهرداراعلام  کردیم که اگر پول مورد نیاز قبل از پایان سال جاری تامین شود فاز یک را اوایل سال 1403 برای بهره برداری تحویل می دهیم.

      مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در باره کمک های دولت به اجرای خط سه مترو گفت: در مجموع طی سال های گذشته کمک دولت به ساخت مترو بسیار کم شده است.

      کیامرزافزود: در ابتدا هزینه ساخت خطوط مترو با دولت بود، اما اکنون و با توجه به تخصیص کمک های دولت این مبلغ به 20درصد دولت و 80درصد شهرداری ها کاهش داشته است.

      وی گفت: طبق برنامه ریزی ها تا عملیات ریل گذاری فاز یک خط سه تا پایان سال انجام و تست گرم را آغاز کنیم و این به این معنی است که تا آن زمان باید ریل گذاری ، نصب تجهیزات فنی و برق رسانی نیز انجام شود.

      وی افزود: با تامین مالی مناسب تست گرم پایان امسال می توانیم سه ماه بعد فاز یک خط سه را به بهره برداری برسانیم.

      مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: خط ۴ مترو به طول ١٧ کیلومتر حد فاصل انتهای مهرمادر تا شهرک شهید باهنر احداث  می شود و این درحالی است  که ابتدا این خط 13 کیلومتر و از خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی طراحی شده بود و در اصلاح مسیر 3کیلومتر به این خط اضافه و تا شهرک شهید باهنر امتداد پیدا کرد.

      کیامرز افزود: با توجه به اینکه فضای کافی برای آغاز حفاری توسط دستگاه حفار در خواجه ربیع وجود نداشت کار حفاری تونل خط چهاردر اراضی واقع در انتهای مهر مادر آغاز شد و در پایان این محل تبدیل به ایستگاه می شود که براین اساس مردم از انتهای مهر مادر می توانند سوار خط چهار شده و تا انتهای شهرک شهید باهنر از این خط استفاده کنند.

      وی گفت: برای جلوگیری از خروج دستگاه حفاری خط چهاررا شروع کردیم و اگر برای آن کار تعریف نمی شد دستگاه را از مشهد خارج می کردند.

      مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد ادامه داد: خوشبختانه اکنون دستگاه حفار بیش از 4کیلومتر از تونل خط چهار را حفاری و از زیرمیدان امام حسین(ع) عبورکرده است.

      کیامرز خاطرنشان کرد: تصمیم گیری در خصوص اولویت بندی فاز بعدی خط سه با شورای اسلامی شهرمشهد است.

      مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد افزود در ابتدا 100 واگن برای خط دو خریداری شد و چون ظرفیت خط دو تکمیل نشد همین 70 واگن فعال با 30 واگن اضافه در فاز یک خط سه استفاده شود.

      کیامرزاضافه کرد: البته برای خط سه جداگانه 130 واگن نیازداریم که باید از سوی دولت تامین شود  اما دولت اجازه خرید واگن به شهرداری ها را نمی دهد و واگن ها باید توسط خود دولت برای خط سه تامین شوند.

      کیامرز با اشاره  به بودجه مورد نیاز طی شش ماه آینده اشاره کرد و گفت: طی 6ماه آینده 3 هزار و 800 میلیارد تومان برای فازیک خط سه،یک هزارمیلیارد تومان برای خط دو و یک هزار میلیارد تومان برای حفاری تونل خط چهار که مجموعا 5هزارو 800 میلیارد تومان می شود نیازمند هستیم که امیدواریم تامین شود.

      وی در باره  وضعیت مترو گلبهار اظهارکرد: طی چند سال گذشته به این پروژه جفا شد و دولت می خواهد کاری برای اجرای آن انجام دهد.

      مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد،افزود: فعالیت ها در حوزه روسازی خط گلبهار انجام شده اما در بخش تجهیزات کاری انجام نشده و دولت برنامه دارد تا دو سال آینده خط گلبهار راه اندازی شود ،اما با روند فعلی چشم انداز سه ساله هم قابل دستیابی نیست.

      کیامرزدر باره تامین ریل های مورد نیاز فاز یک خط سه توسط شرکت ذوب آهن گفت:خوشبختانه 24 کیلومتر ریل موردنیاز تولید شده توسط ذوب آهن اکنون در دپو قراردارد و تا 20 روز دیگر تحویل مشهد می شود .

      وی با اشاره  تولید واگن ملی گفت: طی سال‌های گذشته واگن ملی در دست طراحی قرار گرفت اما تاکنون به تولید انبوه نرسیده است.

      مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد اظهار امیدواری کرد و افزود:  امیدواریم به‌زودی برای مشهد واگن تامین شود.

      شبنم مقدم

       

      برچسب ها: تامین ریلتولید واگن ملیحفاری تونل خط چهارخط سهروسازی خط گلبهارکیانوش کیامرزگزارش پروژه عمرانیمدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهدمشهد عمرانوضعیت مترو گلبهار

      دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

      نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

      آخرین خبرهای مشهد عمران

      ویرایش پست
      ایجاد شهرک های صنفی دردستور کار هیئت مدیره جدید اتاق اصناف مشهد

      ایجاد شهرک های صنفی دردستور کار هیئت مدیره جدید اتاق اصناف مشهد

      مرداد ۲۸, ۱۴۰۴
      ویرایش پست
      رییس کمیته امداد شهرستان تایباد: ۷ پنل خورشیدی ایجاد شده برای مددجویان کمیته امداد تایباد به شبکه سراسری برق متصل شد

      رییس کمیته امداد شهرستان تایباد: ۷ پنل خورشیدی ایجاد شده برای مددجویان کمیته امداد تایباد به شبکه سراسری برق متصل شد

      مرداد ۲۸, ۱۴۰۴
      ویرایش پست
      همراه با پذیرش الکترونیکی معاینه فنی حافظ، تنظیم باد رایگان نیز انجام می‌شود

      همراه با پذیرش الکترونیکی معاینه فنی حافظ، تنظیم باد رایگان نیز انجام می‌شود

      مرداد ۲۸, ۱۴۰۴
      ویرایش پست
      تجهیز ۱۳۷ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی و آماده‌سازی هزاران تن اقلام ضروری برای دهه آخر صفر

      تجهیز ۱۳۷ نانوایی در اطراف حرم مطهر رضوی و آماده‌سازی هزاران تن اقلام ضروری برای دهه آخر صفر

      مرداد ۲۸, ۱۴۰۴
      • درباره ما
      • تبلیغات
      • سیاست حفظ حریم خصوصی
      • تماس با ما
      Call us: +985136208200

      © 2023 پایگاه خبری مشهد عمران

      بدون نتیجه
      مشاهده تمام نتایج
      • صفحه اصلی
      • همه اخبار
      • یادداشت ها
      • فیدهای خبری

      © 2023 پایگاه خبری مشهد عمران