درنهمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره وفیروزه و گوهرسنگها مشهد از جدیدترین دستاوردهای دانش بنیان این صنعت رونمایی می شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصادی مشهد عمران، سرپرست نمایشگاه بینالمللی مشهد، ناصر توکلیانفر ،در نشست خبری نهمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره وفیروزه و گوهرسنگها،اظهار کرد: هدف از برگزاری نمایشگاهها، افزایش آگاهی از برند، ایجاد اعتبار حرفهای کسبوکارها و دسترسی بهتر به مشتریان هدفمند و ایجاد فرصت برای شبکه سازی فعالان اقتصادی است.
وی درباره جزئیات برگزاری نهمین نمایشگاه تخصصی فیروزه طلا و جواهر وساعت و گوهر سنگها ا فزود: این نمایشگاه از۹ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ در فضایی به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع در نمایشگاه بینالمللی مشهد برگزار میشود.
توکلیانفر خاطر نشان کرد : ۷۵ مجموعه و فعال اقتصادی حضور دارند که ۴۴ شرکت از استان خراسان رضوی و ۳۱ شرکت از استانهای اصفهان، تهران، آذربایجان شرقی، البرز و سمنان در این نمایشگاه هستند.
سرپرست نمایشگاه بینالمللی مشهد زمینه فعالیت مشارکتکنندگان را تولید و فروش طلا و جواهر، مصنوعات نقره، فیروزه، ساعت، سکه، گوهرسنگها، ماشینآلات و صنایع وابسته، نرمافزارهای مالی و حسابداری حوزه طلا و جواهر، آموزشگاههای طراحی و طلاسازی و رسانههای تخصصی این حوزه عنوان کرد.
وی ضمن اشاره به رویدادهای جنبی این نمایشگاه گفت: در ۱۱ اردیبهشت، مسابقه طراحی طلا و جواهر برگزار میشود.
توکلیانفر خاطرنشان کرد: از جمله رونماییهای مهم این نمایشگاه، بستهبندی جدید سکه توسط غرفه «نفیس گوهرکاران»، معرفی اولین پک سیمکارتی و رونمایی از اولین شمشهای طلا و نقره ضربی ۵۰ و ۱۰۰ گرمی با استانداردهای ضدجعل است.
سرپرست نمایشگاه بینالمللی مشهد افزود: رویداد بزرگ «مشهد اینوکس» نیز از ۳۱ اردیبهشت تا ۳ خردادماه با هدف معرفی فرصتهای سرمایهگذاری استان خراسان رضوی و شهر مشهد به سرمایهگذاران و مجموعههای اقتصادی، در نمایشگاه بینالمللی مشهد برگزار می شود.وی افزود: در این رویداد، شرکتهای بزرگ تأمین سرمایه، بانکها، بیمهها، شرکتهای بورسی و فرابورسی، فعالان حوزه رمزارز و اقتصاد دیجیتال حضور خواهند داشت. همچنین فعالان اقتصادی و بنگاههای بزرگ استان، ظرفیتهای سرمایهپذیری خود را ارائه میکنند.
سرپرست نمایشگاه بینالمللی مشهد با بیان اینکه شهرداری مشهد در این نمایشگاه ۵۸ فرصت سرمایهگذاری آماده را معرفی خواهد کرد، گفت: شرکتکنندگان میتوانند از این فرصتها بهرهبرداری کنند. علاوه بر شهرداری، نهادهایی مانند آستان قدس رضوی و شرکتهای اقتصادی بزرگ استان نیز حضور پررنگی خواهند داشت.
وی با اشاره به اهمیت این رویداد در تحقق شعار سال، «سرمایهگذاری برای تولید»، اظهار کرد: این نمایشگاه بهترین نماد عینی تحقق این شعار است.
یوسف تقیزادگان، رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهرات مشهد، جواهر، نقره و گوهرسنگها اظهار کرد: مشهد امروز به عنوان یکی از قطب های طراحی طلا در کشور مطرح است.
تقیزادگان با بیان اینکه حضور و فعالیت طراحان زن در این صنعت قابل توجه است گفت: تاکنون ۲۶۰ پروانه کسب برای بانوان در مشهد صادر شده که در نوع خود در کشور بینظیر است.
وی افزود: در مشهد حدود ۹۰ درصد طراحان طلا را زنان تشکیل میدهند و حتی در فروشندگی طلا نیز حدود ۸۰ درصد واحدها به زنان تعلق دارد.
تقیزادگان از برگزاری مسابقه طراحی طلا در حاشیه نمایشگاه خبر داد و گفت: تاکنون ۲۳۰ اثر به دبیرخانه این مسابقه ارسال شده که با تمدید مهلت تا هشتم اردیبهشت، پیشبینی میشود این تعداد به حدود ۳۰۰ اثر برسد.
وی افزود: مشهد در«تولید نقره» و «طراحی نقره» پیشتاز است و فرصت برگزاری این نمایشگاهها خودباوری و مشارکت شرکت های دانش بنیان و خلاق و شرکت های مرتبط این صنعت را فراهم می کند.
شبنم مقدم