سرپرست سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد گفت:درراستای رفاه حال زائرین ایستگاه سوار حافظ که دربرنامه یکساله بوده تاکنون 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصادی مشهد عمران،مهدی امامی میبدی در نشست خبری سرپرست سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد در نشست خبری افزود: براساس وظایف مشخص شده در اساسنامه، پایانه ها مسئول ایجاد زیرساخت مناسب برای تسهیل تردد زائران و وسایل نقلیه در پایانه ها هستند و طبق سنوات گذشته برنامه استقبال از بهار از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین انجام می شود.
وی افزود: از جمله مهمترین اقدامات طراحی میدان انقلاب و اتصال به بولوار نماز، آغاز عملیات اجرایی ایستگاه سوار حافظ و برنامه ریزی برای پایانه راه ابریشم در ابتدای جاده حر و توافق با آستان قدس برای تملک زمین در پایانه میثاق است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نوروز امسال با ماه مبارک رمضان و تمهیدات لازم برای مسافران وزائران امسال برنامه ها از 15 اسفند ماه شروع می شود.
امامی میبدی گفت: پایانه یکی از پیشانی های ورودی به مشهد به شمار می رود که بیشترین سهم تردد زائرین را دارد، نوروزسال گذشته ۱۸ میلیون مسافر ورودی و خروجی از پایانه مسافربری داشتیم.
وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال قبل افزود: در سال گذشته ۸۵۰ هزار مسافر از پایانه تردد داشتند و در بازه زمانی استقبال از بهار نیز دو هزار وسیله نقلیه تردد داشته اند.
امامی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه استقبال از بهار ۱۴۰۳ باتوجه به اهمیت ماه مبارک رمضان، با هماهنگی حوزه فرهنگی تغییرانی دارد و در کنار برنامه های عیدانه و آذین بندی ها، برنامه های مذهبی مناسبتی برگزارمی شود.
وی گفت : امسال طی برنامه مشترک با شهرداری مشهد و انضباط ترافیکی، اطلاع رسانی ها ی محدودیت ترافیکی از طریق پیامک اعلام می شود و همچنین اسکان موقت در پایانه مسافربری با ظرفیت ۸۰۰ نفر و زایر سرا با ظرفیت ۴۰۰ تخت پیش بینی شده است.
سرپرست سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ۲۸ شرکت در پایانه مسافربری مجوز دریافت کرده و روزانه هزار و ۵۰۰ ورود و خروج ثبت می شود و در ایام پیک این تعداد به دو هزار و ۵۰۰ تردد می رسد.
امامی گفت: سال گذشته ۸۵۰ هزار مسافر در پیک استقبال از بهار از پایانه استفاده کردند که در زمان پیک به روزی ۲۵۰ هزار سفر نیز رسیده است.
وی اضافه کرد: براساس آمار امسال، ۶۰ درصد سفرهای ورودی از طریق پایانه مسافربری انجام شده است.
سرپرست سازمان پایانههای مسافربری شهرداری مشهد دربیان نتایج نظرسنجی خدمات سال گذشته گفت:
رضایت مسافران از خدمات ۸۰ درصد بوده و بر همین اساس مهمترین دغدغه مسافران و زائران تهیه بلیت و خروج با تاخیر اتوبوسها بوده که در این زمینهها سعی کردیم اطلاعرسانیها و تمهیدات لازم انجام شود تا این نواقص به حداقل برسد.
شبنم مقدم